پیش بینی بورس دوشنبه 7 خرداد 1403 | فردا از بازار حمایت خواهد شد؟

پیش بینی بورس دوشنبه 7 خرداد 1403 | فردا از بازار حمایت خواهد شد؟

بورس امروز نیز در دامنه مثبت و منفی دو درصدی مورد معامله قرار گرفت و شاخص بورس افت بیش از 20 هزار واحدی را تجربه کرد، فردا دوشنبه بازار سرمایه به کدام سمت خواهد رفت؟

به گزارش نبض بورس، بازار سهام دومین روز هفته را با ریزش بیش از 20 هزار واحدی شاخص کل و سرخپوشی 96 درصد از نماد‌ها به پایان رساند. این در حالی بود که دامنه نوسان همچنان در کمترین حد ممکن یعنی دو درصد قرار داشت، اما نتوانست منجی بازار سرمایه شود.

عصر روز یکشنبه همچنین در جلسه مدیران سازمان بورس و بازار سرمایه، تاکید شد دامنه نوسان دو درصدی فعلا ادامه خواهد داشت.

پیش بینی بورس دوشنبه 7 خرداد 1403

اگرچه جلسه روز یکشنبه سازمان بورس با فعالان بازار سرمایه نشان می‌دهد این سازمان به عنوان رگولاتور بازار سرمایه، توجه ویژه‌ای به وضعیت بازار سهام دارد، اما معامله‌گران بازار سهام بیش از اینکه به این دست جلسات دلخوش باشند، نگران روز‌های آینده و تعیین تکلیف انتخابات ریاست‌جمهوری هستند.

در حال حاضر، تمامی بازار‌های مالی و سرمایه‌ای در فاز انتظار به سر می‌برند و تحرک ویژه‌ای در هیچ‌یک از بازار‌ها دیده نمی‌شود. به این ترتیب نمی‌توان از بازاری که با صف فروش 2200 میلیاردی دومین روز معاملاتی هفته را به پایان برده، انتظار داشت معاملات روز دوشنبه را در مسیر صعودی طی کند. با این حال، با توجه به جلسه عصر یکشنبه سازمان بورس با مدیران و اهالی بازار سرمایه، می‌توان احتمال داد حقوقی‌های بازار از معاملات حمایت کنند. /تجارت نیوز

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

بررسی نمودار شاخص کل بورس اوراق بهادار نشان میدهد که در این روز‌ها (از ابتدای اردیبهشت ماه تا کنون) و البته در یک سال گذشته تعداد کندل‌های صعودی زیاد و کوچک است و به زحمت به سمت بالا حرکت می‌کنند، اما در مقابل تعداد کندل‌های نزولی کم و قوی و تنها با چند روز معامله شاخص کل ارتفاع از دست می‌دهد.

عدد شاخص روی عدد 2 میلیون و 77 هزار واحدی ایستاد و اندیکاتور RSI بیش از اندازه را نشان می‌دهد و رقم این اندیکاتور 21 واحد است. بازار به جز هیجان فروش سیگنال دیگری را به تکنیکالیست‌ها مخابره نمی‌کند.

طبق جدول زمان بندی انتخابات ریاست جمهوری از سوی وزارت کشور پنجشنبه هفته جاری 10 خرداد ماه 1403 است و به عنوان اولین روز شروع ثبت نام نامزد‌ها است؛ و به احتمال زیاد بازار در این چند روزه و تا اعلام افراد برای کاندیاتوری ریاست جمهوری در همین وضعیت قرار بگیرد؛ و باید تا پایان هفته (به احتمال زیاد) با همین دامنه نوسان و صف‌های فروش و رخ منفی در نقشه بازار کار را سپری کنیم! /اکوایران

آخرین اخبار بورس و اقتصاد